Vaja k 11. predavanju
Barvni kontrasti
Splošno navodilo
Barvni nauk sem povzel po Johannesu Ittnu.
Dodatna literatura
Albers, Josef: Interaction of Color
1. tema
1
Kontrast barvnega tona je različnost:
barvne pestrosti;
absolutne barvne svetlosti;
relativne barvne svetlosti.
2
Kontrast barvnega tona je posebno očiten med:
rumeno, modro in rdečo barvo;
belo in črno barvo.
2. tema
3
Svetlo—temni kontrast je različnost (razlikujte svetlo—temni barvni kontrast):
absolutne barvne svetlosti;
relativne barvne svetlosti.
4
Svetlo—temni kontrast je posebno očiten med (ni mišljen svetlo—temni barvni kontrast):
belo in črno barvo.
5
Svetlo—temni barvni kontrast je različnost (razlikujte svetlo—temni kontrast):
absolutne barvne svetlosti;
relativne barvne svetlosti.
6
Svetlo—temni barvni kontrast je posebno očiten med (ni mišljen svetlo—temni kontrast):
rumeno in vijolično barvo.
3. tema
7
Toplo—hladni kontrast je različnost:
barvne pestrosti;
absolutne barvne svetlosti;
relativne barvne svetlosti.
8
Toplo—hladni kontrast je posebno očiten med:
oranžno in modro zeleno barvo.
4. tema
9
Komplementarni kontrast je različnost:
absolutne barvne svetlosti;
relativne barvne svetlosti.
10
Kontrast kvalitete je različnost:
barvne čistosti.
11
Komplementarni kontrast je posebno očiten med:
rumeno, modro in rdečo barvo;
belo in črno barvo;
rumeno in vijolično barvo;
barvami, ki ležijo nasproti v barvnem krogu.
5. tema
12
Kontrast kvantitete je stvar velikosti posameznih barvnih površin, s čimer se je ukvarjal Johannes Itten, oziroma količine ponavljanj, s čimer so se ukvarjali Josef Albers, Owen Jones in Paul Lohse. V okviru barvnega telesa ga ne moremo (direktno) sistematizirati..
13
Kontrast kvalitete je posebno očiten med:
skrajno pestro in skrajno zasivljeno barvo.
6. tema
14
Kontrast kvantitete (količine) je različnost:
razmerja.
15
Kontrast kvantitete (količine) je posebno očiten med:
skrajno velikim in skrajno majhnim barvnim madežem;
skrajno različnim številom ponavljanj barvnih madežev.
7. tema
16
Simultani kontrast je različnost:
med barvnim občutkom in dejanskim določenim odtenkom barve.
17
Simultani kontrast je posebno očiten med:
dvema barvama, ki nista popolnoma komplementarni.